oncontextmenu="return false"

Dagarna

Hej bloggen! Det var länge sen med nu är jag igång igen och tänker sätta igång och skriva om allt jag har gjort när jag inte har varit inne här och bloggat.

Fr/Lö/Sö: Piteåsummergames. Spelade massor av fotboll, 5matcher, badade, var med vänner och hade det gött! Värkligen en helg att minnas! Ssk-Sandåker 1-1, Ssk-Hakas 5-1, Ssk-Kpv vit 2-3. Gick inte vidare i gruppen. 1 mål ifrån, surt! Sen spelade jag kvartsfinalen med 99:orna. Stod i mål. förlorade med 2-0. Sen hade vi en plaseringsmatch (med 98:orna såklart!) Ssk-Kpv grön 0-2, stod i mål första halvlek.

Det var helgen med alla matcher.

På Söndag när vi kom hem så var kusinerna från USA hos oss. Hade nästan glömt bort det. Men det kom som en väldigt glad överaskning! Så på kvällen tog vi en cykeltur runt  byn. ZZzzZZzzzzz... 

Måndag: For till Kalix på morgonen. Till mammas faster och farbrors stuga, fikade och spelade spel. Kusinerna tog en sväng till våran egen stuga också med vi rymdes inte i båten. När dom kom tillbaka for vi till mammas morbror där nästan hela mammas släkt på mormors sida var. Lekte med hundar och åt god mat. Sen vid 23:00 for vi hem till Luleå. ZzzZzZZz...

Tisdag: Sov bort förmiddagen. Duschade. Vid två tiden kom mera släkt mest på morfars sida denna gång. Åt god mat och busade på med tremäningarna. ZzzzZZZzzzzZZ...

Onsdag: Kusinerna, moster och hennes kille for till stan. Jag pappa och Henke for till Sundis och spelade fotboll. Tränade allt möjligt och det var riktigt kul! Efter det for jag hem och la mig i solstolen med musik i öronen. Efter ett tag byte jag ut musiken mot en bok. Åt. Solade och läste lite mer och sen tog jag en dusch. Sen for vi till stan och mötte upp alla igen alltså kusinerna, moster, hennes kille, mormor och morfar. For ut med Laponia. Bårfärden till bringade vi med att äta, spela kort och vara ute på däck. Väldigt vacker kväll! När vi kom till Brändöskär hälsade vi på M&M´s kompisar, gick ner till vattnet och kollade in kyrkan. Väldigt mysig ö! Har varit där förut men den är mysigare varje gång. Sen åkte vi hem och på färden hem gjorde vi ungefär samma saker som på ditt vägen men vi bytte ut maten mott Semifinalen i VM mella Spanien och Tyskland. Spanien vann tillslut med 1-0 Phu! Hejja Spanien.! När vi kom hem blev det sängen. ZZzzzzZZzzzz...

Idag: Vaknade och åt frukost. For till hägnan och gick runt där + tittade i kyrkan och åt glass. När vi kom hem så åt vi och gick ner till näset. Jag, Emmy och Brett badade. Skönt! Alltså det var varmt, faktiskt! Hemma så fikade vi och var ute. Sen skulle Kusinerna åka till Italien. Buhuhu! Men tur att vi träffas i stockholm om en vecka! När de hade åkt låg jag ute i solen med en bok ett tag. Sen for jag ut och sprang med mamma och henke. 6,2km tror jag? Hemma strechade (stavning?) jag och körde lite annan träning som vi ska göra under fotbollsuppehållet. Sen gick jag ner till allmäningen med bror och sköt ungefär hundra skott. Kändes bra! Lite pinsamt att erkäna men förut så har jag inte kunnat skjuta vristar med nu sitter de jätte bra, så det är kul! Men tror jag sträkte mig.. ÅH! När vi kom hem hade mamma precis stekt plättar, lite hungrig man var då! Nu sitter jag här och ska duscha. Sen blir det mysigt med film och popcorn. Så ska kila nu. Kramkram. Och du som orkat läsa hit ner får en stor stjärna ;).

/A

 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0